Köpvillkor - DailyVit.se

Köpvillkor

BAUDER Nutrition AB bedriver försäljning av produkter som kosttillskott, hälsokost och övriga hälsovårdsprodukter för egenvård. Tjänsterna är riktade till friska personer som vill optimera och bibehålla god hälsa. Nedan angivna bestämmelser och köpvillkor kopplas till bolaget i dess juridiska namn, BAUDER Nutrition AB.

1. Kosttillskott i dospåsar

1.1 Dospåsar – dags-dos-förpackade kosttillskott

Tjänsten Dospåsar ger köparen en unik sammansättning av kosttillskott i dagsdoser efter varje köpares egna önskemål. Varje leverans av Dospåsar innehåller 30 stycken dagsdoser och varje dagsdos består av en påse av innehållandes kosttillskott för respektive dag.

Komponeringen av kosttillskotten sker via webshopen på www.dailyvit.se. I samband med att du genomför ditt köp av Dospåsar tecknar du även ett abonnemang och du registrerar dig som användare av tjänsten. Dospåsar kan antingen egenkomponeras via bauder.se, köpas i standardutföranden eller beställas som individanpassad efter köparens egna unika önskemål. 

Om du har hälsoproblem ska du alltid informera och rådfråga din läkare innan du använder Dospåsar. Om du tar ett eller flera receptbelagda läkemedel ska du kontakta och rådfråga din läkare, alternativt apotekare, innan du använder våra Dospåsar. Om du upplever biverkningar efter att ha använt Dospåsar ska du omedelbart sluta använda Dospåsar och ta kontakt med din läkare. Du accepterar att användningen av Dospåsar sker med eget ansvar och att du gör tillräckliga efterforskningar och rådfråga läkare vid behov innan du använder Dospåsar.

2. Öppettider och Beställningar

2.1 Öppettider

BAUDER Nutrition AB har ingen fysisk butik. Kommunikation sker via mail eller telefonkontakt. Mailsvar sker i regel inom 24 timmar och webbshoppen på hemsidan www.dailyvit.se har självklart öppet dygnet runt.

2.2 Åldersgräns

För att beställa behöver du vara 18 år gammal. Är du yngre behöver du målsmans godkännande.

2.3 Kundtjänst

Du kan alltid kontakta vår kundtjänst som gärna hjälper dig. Skicka mail till info@dailyvit.se.

2.4 Priser

Samtliga priser visas inklusive moms. Momsen kan variera beroende på produkt. Ändras momsen förbehåller vi oss rätten att ändra våra priser till motsvarande momssats.

2.5 Beställningar

Genomförd beställning innebär att du godkänner våra köpvillkor och samtycker till att personuppgifter registreras i vårt kundregister. Avtal om köp träffas först när vi bekräftat beställningen genom att skicka en orderbekräftelse till den mejladress du angivit. Vi förbehåller oss rätten att korrigera ordrar om leverans av någon anledning inte kan ske, och om du har gjort flera beställningar förbehåller vi oss rätten att slå ihop dina ordrar och leverera dem i ett paket. I dagsläget levererar vi inom Sverige. Vid önskemål om utlandsbeställningar, kontakta oss.

2.6 Slutförsäljningar

Vi reserverar oss för eventuella slutförsäljningar av produkter och för det fall beställda produkter är slutsålda kommer vi att meddela dig och antingen föreslå en alternativ lösning eller så snart som möjligt återbetala kostnaden för slutsåld produkt.

2.7 Orderbekräftelse

När vi mottagit din beställning skickar vi dig snarast en bekräftelse via e-post med information om din beställning. Ta som vana att alltid kontrollera din orderbekräftelse så att allt ser rätt ut. Skulle det vara något du undrar över vänligen kontakta vår kundtjänst omedelbart. Spara orderbekräftelsen för att ha till hands vid eventuella kontakter med kundtjänst. När du kontaktar oss är det bra om du har kundnummer/ordernummer antecknat. Vid köp av produkter som levereras till din adress eller ditt ombud, kontrollera alltid paketets innehåll och se att det överensstämmer med orderbekräftelsen. Kontakt från oss sker dels med e-mail, chat eller telefon. Det är därför viktigt att vi har en korrekt e-mailadress och telefonnummer till dig. Du hittar mer kontaktinformation under länken Kontakta oss.

2.8 Rabatter

I vissa fall erbjuds rabatt på produkter och tjänster hos BAUDER Nutrition AB. Ett rabatterbjudande kan inte kombineras med andra rabatterbjudanden. I de fall detta ändå sker är köpet ej giltigt och går tillbaka med avdrag för de kostnader som uppstått vid köptillfället som t.ex. kostnad för hantering.

2.8 Nyhetsbrev och sms

Alla som registrerar sig hos oss får automatiskt våra nyhetsbrev och sms. Avregistrering sker via länk eller med ett vändande meddelande.

3. Avgifter

3.1 Fraktavgifter

Fri frakt vid order över 399 SEK, annars ligger fraktavgiften på 62 SEK.

3.2 Övriga avgifter

14 dagars faktura via Payson: 0 kr

Kampanjer via Payson: läs mer under punkt 3.1

Delbetalning/konto: läs mer under punkt 3.2

3.3 Abonnemangets löptid och uppsägning etc.

Abonnemanget löper utan bindningstid tills det att du säger upp abonnemanget i enlighet med villkoren. Uppsägning av abonnemanget ska ske senast en(1) vecka före nästa beställning produceras. För det fall uppsägning sker efter produkterna producerats gäller uppsägningen från det att sådan leverans har skett. Uppsägning av abonnemanget sker via Mina Sidor varefter ett automatiserat e-postmeddelande skickas en bekräftelse på att abonnemanget har sagts upp samt till vilket aktuellt datum abonnemanget kommer avslutas.

4. Betalning

4.1 Betalningssätt

Vi vill att du alltid ska känna dig trygg när du väljer att handla hos oss. Vi har därför valt att erbjuda det beprövade och säkra betalningsalternativet Payson Checkout. När du väljer att betala med Klarna Checkout kommer du automatiskt att få betala med Faktura (14 dagar), men du kan välja andra betalningsalternativ direkt efter ditt köp. Dessa betalningsalternativ är Payson Konto, Direktbetalning via din bank och Kort (Visa och Mastercard).

I vissa fall kommer du behöva uppge ditt personnummer hos Payson Checkout. Detta gäller för att registrera vem du är och är viktigt för att förhindra bedrägerier. Du kommer efter en sådan registrering inte behöva skriva ditt personnummer igen vid köp åter hos oss eller hos andra företag som använder sig av Payson Checkout. Du kommer efter det bara behöva skriva din e-mailadress och postnummer.

Dina uppgifter sparas hos Payson Checkout och behandlas efter PUL. Payson sköter helt och hållet dina fakturafrågor och det är dem som du ska vända dig till om du har t ex problem eller frågor med din faktura via www.payson.se. Om du har valt faktura som betalsätt så kommer det separat med ditt paket, så håll utkik efter det i posten! Följande betalningsalternativ är möjliga att välja:

Faktura – 14 dagar (Payson Checkout)

När du betalar via Payson faktura handlar du tryggt och enkelt. Du betalar alltid efter att du fått hem dina varor.

– Ingen fakturaavgift.

– Få alltid hem varan innan du betalar.

– Betalningstid – alltid 14 dagar.

– Alltid 14 dagars ångerrätt i enlighet med distans- och hemförsäljningslagen*.

– Ladda ner dina fakturor från klarna.se.

– Möjlighet till delbetalning.

Om betalningen uteblir tillkommer en påminnelseavgift om 50,00 kr samt dröjsmålsränta om 26.00 %.

Payson konto (Payson Checkout).

Betalsättet för dig som själv vill välja hur mycket du betalar varje månad. Men Klarna konto är mer än så. Förutom att du alltid får hem dina varor innan du betalar, samlar du alla dina köp på ett konto.

Detta gäller även om du har handlat i flera olika butiker via Klarna konto. Det betyder en enda faktura, oavsett antalet köp.

– Få alltid hem varan innan du betalar.

– Betala från 50 kr/mån eller 1/24 av totalbeloppet.

– Du behöver aldrig lämna ut kortuppgifter.

– Alla dina köp samlas på ett konto och på en faktura.

– Handla nu – betala i slutet av nästkommande månad.

– En aviavgift om 29 kr, oavsett antalet köp.

– Du kan när som helst betala hela beloppet på en gång.

Direktbetalning via bank (Payson Checkout).

Du loggar in via din nätbank och betalningen blir genomförd direkt.

Vid betalning mot faktura och delbetalning, skickas alltid paketet till folkbokföringsadressen. Detta för att undvika bedrägerier.

Betalning med kort (PaysonCheckout).

Hos oss är det möjligt att betala med svenska kort utställda av VISA och Mastercard. När du väljer att betala med kort behöver du ange kortnumret, kortets giltighetstid samt CVC-koden som du hittar på kortets baksida.

4.2 Köptillfället

Vid köptillfället görs en kreditprövning som i vissa fall innebär att en kreditupplysning tas. Då kommer du att få en kopia på kreditupplysningen per post. Personuppgifter hanteras i enlighet med gällande lagstiftning. Payson behandlar personuppgifter i syfte att utföra kundanalys, identifikation, kreditkontroll och marknadsföring. Personnummer används som kundnummer i kundhanteringssyfte. För mera information om påminnelseavgifter samt övriga villkor i anslutning till Payson, vänligen se Paysons villkor.

5. Leverans

5.1 Försändelser produkter

Normalt har du ditt paket inom 1-7 arbetsdagar. Vi har eget lager men beställer även direkt utifrån våra leverantörer och beroende på det kan vissa varor ta längre tid att komma till dig. Vi meddelar dig givetvis om detta innan vi fraktar dina varor. Numera skickar vi alla mindre försändelser med Postens tjänst Varubrev A. Brev delas om möjligt ut i din brevlåda/brevinkast. Ett brev räknas som skrymmande om det inte kan delas ut i brevlåda/brevinkast. Skrymmande brev kan hämtas hos Postens ombud. Du får då avisering om detta med sms eller post. Försändelser med en vikt över 2 kg skickas med Posten MyPack eller DHL. Paket hämtas hos Postens ombud eller DHL utlämningsställe efter sms, epost eller brevavisering. Du får avisering med sms eller post. För att du ska känna dig trygg i ditt köp hos oss så kontrollväger vi samtliga paket innan leverans.

Om du har fyllt i felaktiga adressuppgifter och vi hunnit skicka ditt paket är kostnaden 180.- för att ändra uppgifterna i efterhand (Detta är Postens avgift för ändrat förfogande). Ändringen kan ta upp till 48 timmar att genomföra. Priset kan komma att ändras.

6. Outlösta paket

Vi förbehåller oss rätten att debitera dig kostnaderna för returfrakt, expeditionskostnad etc. För närvarande ligger kostnaden på 200:-. Försändelsen ligger på uthämtningsstället i 7-14 dagar innan den returneras till oss. Priset kan komma att ändras.

7. Ångerrätt

Vi följer konsumentverkets rekommendationer. Som kund hos bauder.se har du rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från den dag du tog emot varan. Ångerrätten gäller dock inte om försegling/plombering brutits. Varan måste vara i obrukat/oförändrat skick, för att kunna returneras. Produkten måste returneras i produktens originalförpackning. 

Konsumenter har en lagstadgad ångerrätt enligt lag (2005:59) om distansavtal och avtal utanför affärslokaler. Dospåsar avser dock varor och tjänster som har tillverkats/skapats enligt konsumentens anvisningar eller annars har fått en tydlig personlig prägel. Ångerrätten för konsumenter undantas för sådana specialtillverkade varor och produkter. Om du som konsument köper produkterna och tjänsterna, bekräftar du och lämnar ditt uttryckliga samtycke till att du inte har någon ångerrätt avseende köpet.

Har du en obetald faktura för din order så är det viktigt att du själv flyttar fram förfallodatum, det gör du på payson.se. När vi har mottagit och kontrollerat den returnerade varan återbetalar vi snarast hela köpesumman inklusive eventuell fraktkostnad (ej returfrakten), dock senast inom 30 dagar. Om du har betalat med faktura eller direktbetalning överför vi pengarna till ditt bankkonto. Om du har betalat med kort krediterar vi retursumman på ditt kort.

En retur av produkt kan du göra genom att anmäla en retur via vår kundtjänst – våra kontaktuppgifter ser du nedan. Meddelandet skall innehålla följande information till vår kundtjänst;

1. ordernummer.

2. en lista med de produkter som du vill returnera.

Vid ångerköp sker återbetalning av varans pris när returen återkommit till oss. Kunden står för frakten vid ångerköp. OBS! Returnera inte mot postförskott. Vi åker INTE och hämtar din retur på utlämningsställe. Meddela angående din retur via vår kundtjänst:

Mail: info@dailyvit.se

Returen skickas till nedanstående adress:

BAUDER Nutrition AB
Herrgårdsgatan 16
652 24 Karlstad

8. Reklamationer

8.1 Hur du gör när du vill reklamera

För att vara på den säkra sidan bör du ha som vana att alltid se över emballaget när du hämtar ditt paket. Du har rätt att utan kostnad öppna paketet, för att kontrollera att varan fungerar eller är korrekt.

Sedvanliga garantier lämnas på produkter där garanti är tillämpligt och eventuella garantier är giltiga i Sverige och endast för förstahandsköpare. Om något är felaktigt med din produkt vid leverans, ber vi dig reklamera det hos oss så snart så möjligt. Du kan göra en reklamation genom att ringa vår kundtjänst – våra kontaktuppgifter ser du nedan.

8.2 För att vi ska godkänna reklamationen

Reklamation måste alltid göras via att kontakta oss, skicka inte bara tillbaka produkten.

Felplock: Om fel produkt har skickats från oss, skickar vi ut rätt produkt, den felaktiga produkten skall återsändas till oss. Glöm inte att ange i reklamationen vilken produkt du fått istället.

Produkt saknas: Efter kontroll skickas den saknade varan ut till dig.

Trasig/defekt: Vi skickar ut en ny produkt efter att vi fått se en bild på den trasiga/defekta produkten. Hela produkten kan behöva återsändas till oss.

Annan orsak: Om orsaken är en annan, måste det anges vad orsaken är.

Meddelande om fel i vara måste lämnas inom skälig tid från det att du som kund upptäckte, eller borde ha upptäckt felet.  Reklamationsrätten för en vara upphör under alla omständigheter efter 3 år, det är endast ursprungskund som har möjligheten att reklamera, om en produkt köps i andrahand gäller endast garanti via tillverkaren. Vid eventuella tvister angående reklamationer följer vi Allmänna Reklamationsnämndens, ARN:s, rekommendationer.

Har du frågor angående din reklamation är du välkommen att kontakta vår kundtjänst.

Mejl: info@dailyvit.se

Besök eller skicka till oss:

BAUDER Nutrition AB
Herrgårdsgatan 16
652 24 Karlstad

8.3 Ändra och avbeställa order

Vi ändrar och avbeställer ordrar i den mån det är möjligt, men när en order väl är printad för packning har vi inte möjlighet att ändra eller avbeställa den. Därför är det viktigt att ringa in till oss eller maila.

9. Ansvarsbegränsning

BAUDER Nutrition AB ansvarar ej för indirekta skador, utebliven vinst eller andra följdskador i samband med att kunden mottagit produkter. Ej heller ansvarar BAUDER Nutrition AB för att produkten av kund anses ej ha levererats till av kund angiven adress. Vi skickar med frakttjänser som bekräftar att försändelsen mottagits och frakt påbörjats och ärefter har BAUDER Nutrition AB inget ansvar över produktens leverans. BAUDER Nutrition AB förbehåller sig rätten att inte återbetala återbetalningsbeloppet i det fall BAUDER Nutrition AB anser att produkten eller tjänsten är korrekt utförd enligt köpvillkoren.

Yttre påverkan som BAUDER Nutrition AB inte kan påverka kan ha effekt på produkterna och tjänsterna. Garantier kan ej lämnas för att inga avbrott eller förändringar i produkterna sker vid abonnemangstjänsterna. BAUDER Nutrition AB förbehåller sig rätten att byta ut kosttillskott i Dospåsar vid behov till liknande/utbytbart kosttillskott, kanske från annan leverantör. I största möjliga mån tas omgående kontakt med köparen/kunden för att informera och införskaffa godkännande.

BAUDER Nutrition AB lämnar heller inga garantier gällande kvalité, resultat, säljbarhet, syftesinriktad lämplighet, hållbarhet eller icke-intrång i rättigheter. BAUDER Nutrition AB lämnar inga garantier avseende vilka eventuella förväntade resultat som kan uppnås via användandet av produkter och tjänster som erbjuds.

10. Informationshantering

10.1 Användning av personuppgifter

Genom din registrering och/eller beställning samtycker du till att BAUDER Nutrition AB och dess närstående bolag lagrar och använder uppgifter om dina inköp samt de kontaktuppgifter du lämnar. Uppgifterna: Namn, adress, e-postadress och mobilnummer lagras och används för att vi ska kunna fullfölja våra åtaganden gentemot dig samt för att bättre kunna tillfredsställa dina behov som kund och ge dig bättre service, bland annat genom att göra webbplatsen så personlig som möjligt. Kontaktuppgifterna lagras och används även i informations- och marknadsföringssyfte. Personnummer hanteras och lagras i vissa fall vid köp av tjänster för att kunna skapa bokningar och remisser.

Detta innebär att BAUDER Nutrition AB, såvida du inte skriftligen motsatt dig det, komma att använda dina personuppgifter för att kontakta dig via mejl med nyhetsbrev eller direkt marknadsföring. Du har givetvis möjlighet att när som helst skriftligen meddela oss att du motsätter dig behandling av dina personuppgifter för marknadsföringsändamål.

Vi behandlar dina personuppgifter med största försiktighet och garanterar att dina kunduppgifter endast används av BAUDER Nutrition AB. BAUDER Nutrition AB kommer inte utan ditt samtycke, att vidareförmedla uppgifter om dig annat än om detta följer lagstiftning, om det krävs i samband med att du beställt en produkt eller tjänst eller om BAUDER Nutrition AB anser att det krävs för att skydda och försvara rättigheter eller egendom tillhörande BAUDER Nutrition AB.

Enligt 26 § personuppgiftslagen är BAUDER Nutrition AB därför skyldigt att, efter din egenhändigt undertecknade skriftliga begäran, en gång per kalenderår kostnadsfritt lämna besked om personuppgifter som rör dig behandlas eller ej. Behandlas sådana uppgifter ska skriftlig information lämnas om vilka personuppgifter om dig som behandlas, varifrån dessa uppgifter har hämtats, ändamålen med behandlingen och till vilka mottagare eller kategorier av mottagare som uppgifterna har lämnats. BAUDER Nutrition AB är även skyldig att på din begäran rätta, blockera eller utplåna sådana personuppgifter som inte har behandlats i enlighet med personuppgiftslagen. Du har även rätt att när som helst återkalla ditt samtycke. Ytterligare personuppgifter om dig kommer då inte att behandlas.

10.3 Fel i publicering

Vi förbehåller oss rätten att i efterhand korrigera priser, texter som tryckts/skrivits felaktigt på vår hemsida, på produkter eller i andra förekommande media. Vi reserverar oss även mot prisjusteringar (såsom förändrade priser från våra leverantörer, valutaförändringar), lagerförändringar och ev. tekniska fel i webbshoppen, browser eller server.

10.4 Problem med mailen

Vi gör vårt bästa att svara på alla mail som vi får, men om du upptäcker att du inte fått svar från oss kan detta bero på tekniska problem. Du kan då antingen välja att ringa till oss eller testa att skicka ett till mail.

11. Eventuella klagomål samt företagsuppgifter

Vid eventuella klagomål ber vi dig som kund hos oss att förmedla det via mail, telefon eller besök.

BAUDER Hälsoklinik AB
Herrgårdsgatan 16
652 24 Karlstad

E-post: info@dailyvit.se

Organisationsnummer: 559364-8248

12. Hemsidan och önskemål om produkter

Vi vill förbättra vår hemsida hela tiden och dina synpunkter är viktiga för oss. Om har du synpunkter på hemsidan, förslag om förbättringar eller andra funderingar skicka ett mail till vår webbansvarige. Maila också om du saknar eller önskar att lägga till din favoritprodukt i vårt sortiment så gör vi vårt bästa.

Webbansvarig: info@dailyvit.se

OBS! Frågor och funderingar kring hälsovård, beställningar, frakt eller övrigt utöver hemsidan hänvisas till info@dailyvit.se.

Min varukorg

Stäng sidecart

Inga produkter i varukorgen

Individanpassade kosttillskott

Individanpassade kosttillskott

Svenska kvalitetsprodukter

Svenska kvalitetsprodukter

Fri frakt över 399kr

Fri frakt över 399kr